PETUA-PETUA UNTUK MENCANTIKKAN DAN MENAIKKAN SERI WAJAH


Semua orang mengimpikan wajah yang cantik dan menawan macam artis-artis Korea dan Hollywood... Namun, jika kita tidak usahakan, semuanya tinggal angan-angan jelah.. Artis-artis Malaysia yang kulit cantik-cantik tu pun diorang jaga muka sebab muka kita ni merupakan aset especially wanita...
Muka kita ni merupakan amanah yang patut kita jaga... Sebagai wanita, kita kena usaha jugak walau macam mana sekalipun untuk mempersiapkan diri dan mencantikkan diri untuk suami kita (syurga kita tuuu) supaya kekal hingga ke jannah... Jangan sia-siakan apa yang tuhan bagi, takot nanti tuhan ambil balik.... huhu sedeyyyy....
So, petua-petua untuk mencantikkan dan menaikkan seri wajah ini boleh diamalkan oleh sesiapa je tak kira lelaki mahupun perempuan untuk merawat, mencantikkan, dan mengekalkan kecantikan wajah uolls... Insyaallahhh.... Let's take a lookkk~



1) Melicinkan dan Memerahkan Kulit Muka
Ambil sebiji buah tomato yang sudah masak, lecek sehingga halus. Kemudian pupurkan di seluruh muka kita. Biarkan pupuran tu mengering selama 20 minit kemudian bilas dengan air bersih. Amalkan seminggu 2/3 kali OR nak cara moden, you guys boleh gunakan 7SKIN Collagen Foundation..




2) Menegangkan Kulit Muka


Ambil tepung ubi kayu dan mentimun. Timun itu hendaklah di sagat / dihancurkan / dilumatkan terlebih dahulu. Kemudian campurkan kedua-duanya bersama sedikit air. Kacau rata dan jangan sampai terlalu cair.. Lepas tu, sapukan ke muka dan biarkan ia kering seketika. Kemudian basuh. Dengan cara ni ia dapat menegangkan kulit muka serta menampakkan keputihan di muka dan menjadikan kulit kita segar sentiasa OR nak cara moden, you guys boleh gunakan 7SKIN Collagen Foundation..



3) Menyerikan Wajah
Wanita yang selalu inginkan wajahnya sentiasa berseri-seri bila dipandang bolehlah mengamalkan amalan ini di setiap pagi iaitu selawat sebanyak tiga kali sebelum mencuci muka dan sapukan air tersebut ke muka. Insyaallah akan berserilah wajah anda OR uolls apply je 7SKIN Collagen Foundation sebelum keluar rumah..



4) Menghaluskan Kulit
Ambil buah tomato segar dan dikisar halus. Lumurkan pada muka seberapa ketika. Sebaiknya dilakukan pada waktu malam kerana tiada gangguan. Setelah agak lama, cuci muka dengan air suam. Amalkan selalu. Buah tomato ni juga berfungsi untuk membersihkan kulit wajah kita sama macam pakai 7SKIN Collagen Foundation..



5) Awet Muda
Semasa bersiap-siap / berdandan di waktu pagi bacalah selawat di kedua tapak tangan dan raupkan ke muka berserta niatlah dalam hati supaya di indahkan wajah seperti Nabi Yusuf A.S. Cuba amalkan setiap pagi. Tapi kena usaha dan ikhtiar jugak dengan cara apply Collagen Foundation 7SKIN setiap hari supaya kulit sentiasa lembut dan awet muda..

6) Kulit Cerah dan Licin
Ambil sebiji limau nipis dan dibelah dua. Then, semasa mandi gosokkan limau nipis tadi pada muka dan seluruh badan. Insyaallah, kulit akan cerah, licin dan harum OR nak lagi senang, lepas mandi, apply je 7SKIN Collagen Foundation kat wajah uolls. Bau pun special uolls pun jadi someone special..




7) Mengekalkan Kecantikan
Kalau anda mahukan wajah sentiasa cantik, amalkan membaca surah Yusuf setiap malam. Di samping tu, untuk mengekalkan kecantikan, tadah air embun malam Jumaat dan sapukan ke wajah, or boleh dibuat air mandian ataupun minuman. Tapi leceh kan nak tadah air embun? So, uolls boleh guna je 7SKIN Collagen Foundation untuk hasil yang sama..



8) Menghasilkan Kulit Cantik
Amalkan meminum air campuran pucuk pegaga dan lobak merah yg telah dihancurkan / dikisar setiap hari. Walaupun rasa dia agak menjengkelkan, tapi berkesan tau. Kalau tak sanggup tapi mahu, sapukan je 7SKIN Collagen Foundation kat wajah uolls..




9) Menaikkan Seri Muka
Basuh muka anda dengan menggunakan air basuhan beras yang ketiga. Bilas muka dengan air bersih setelah dibiarkan selama sepuluh minit. Untuk merawat panau ambil sepotong halia, tumbuk sehingga lumat dan tempelkan pada tempat yang berpanau. InsyaAllah, anda akan melihat hasilnya. Tapi nak lagi simple, apply je 7SKIN Collagen Foundation.. Baru cunnn...



10) Menghilangkan Jerawat
Campurkan bedak sejuk dan asam jawa. Selawat ke atas Nabi 3 kali, pastu sapukan campuran tadi di muka uolls dan di tempat yang mempunyai jerawat. Insyaallah, jerawat akan beransur hilang OR nak cara yang lebih efectif dan cepat, uolls boleh gunakan 7SKIN Collagen Foundation untuk hilangkan jerawat or parut-parut jerawat...




11) Menghaluskan Kulit Muka
Bancuh sedikit asam jawa bersama air dan sesudu tepung ubi. Kacau sehingga ia menjadi larutan yang pekat. Pupurkan kepada muka yang telah dibersihkan. Biarkan ia mengering lebih kurang lima belas minit. Lepas itu barulah dibilas. Kemudian, didihkan susu segar atau pun susu tepung bercampur air. Biarkan ia sejuk dahulu. Kemudian sapukan kat muka. Biarkan ia kering seketika and then basuh dengan air bersih.
Nak cara lagi senang untuk haluskan kulit macam bayi, gunalah 7SKIN Collagen Foundation setiap hari...





Conclusionnya, semua petua yang kami share ni actually dah complete terkandung dalam 7SKIN Collagen Foundation dah pun, cuma untuk dapatkan hasil yang lebih pantas, mudah dan selesa tanpa sebarang effect negatif dan selamat (diluluskan KKM), uolls boleh dapatkan 7SKIN Foundation ni sementara stok masih freshhh...
Kami sharing petua² ni supaya you guys sama-sama dapat manfaat daripada perkongsian ilmu yang kami sampaikan...

Soooo, SELAMAT MENCUBAAA......👍👍


credited to : PP

Comments

Popular posts from this blog

BERHATI-HATI DENGAN PRODUK KECANTIKAN BERJENAMA TIRUAN YANG ANDA GUNAKAN

7SKIN : ORGANIC COLLAGEN FOUNDATION

WHY 7SKIN?